15-й Регион. Информационный портал РСО-Алания
Сейчас во Владикавказе
-4°
(Ясно)
73 %
3 м/с
Трамвайную сеть Владикавказа предложили расширить до ближайших населенных пунктов
Дзӕуджыхъӕуы трамвайтӕ хӕстӕгдӕр цӕрӕгджын пункттӕм ауадзын хъӕуы
15.02.2016
20:33
русский / иронау

Трамвайную сеть Владикавказа необходимо расширить до ближайших населенных пунктов. Такое мнение на круглом столе, посвященном состоянию и перспективам развития электрического транспорта Владикавказа, озвучил профессор кафедры организации безопасности дорожного движения СКГМИ Владимир Царикаев. По его словам, трамвай надо развивать в сторону поселков Карца, Заводской, сел Октябрьское, Камбилеевское, Михайловское, Куртат, Ногир и микрорайонов, которые появились недавно.  

«Дайте трамвай населенным пунктам. Есть страны, где между государствами ходят трамваи», — сказал Царикаев. Он также выразил обеспокоенность заявлениями сити-менеджера Бориса Албегова о демонтаже трамвайных путей на пр. Коста, назвав это началом ликвидации трамвая во Владикавказе.

Начальник управления транспорта и организации дорожного движения администрации города Борис Дзитоев, в свою очередь, пояснил, что в мэрии не стоит вопрос о ликвидации трамвайных путей. «Убийство трамвая началось давно, когда продали депо и образовали долги. А как сейчас выходить из этой ситуации? Ликвидация рельсов на участке от "танка" до турбазы призвана сделать улицу красивой. Все вы видели, в каком она состоянии и как эти трамваи там кидает из стороны в сторону», — ответил Дзитоев.

Депутат парламента Рустам Хамикоев отметил, что вопросом отсутствия депо должны заниматься правоохранительные органы. Он также добавил, что о трамвае надо говорить как о социальном транспорте. «Его надо развивать. На основе трамвая в этом городе может быть транспортная сеть. Сейчас у нас таковой нет. У нас есть остаток транспортной сети, который хотят уничтожить, сняв рельсы на пр. Коста», — заключил Хамикоев.

Против демонтажа трамвайных рельсов на пр. Коста выступила и представитель общества слепых Анна Горнова. Она напомнила, что трамваи – это самый удобный транспорт для инвалидов. «Трамвай слышно издалека, он останавливается четко на остановках, и  вагоновожатый объявляет остановки, поэтому люди с проблемами со зрением ездят на трамвае. Он удобен и для глухих людей, так как в маршрутных такси нужно объявлять о своей остановке, а они этого делать не могут. Трамвай для нас жизненно необходим», — сказала Горнова.

Она добавила, что трамвайные пути на пр. Коста также необходимы инвалидам по зрению, так как на этой улице находится спецбиблиотека, в которой получают литературу для чтения слабовидящие и незрячие.

Руководитель компании «Владэлектротранс» Олег Дедегкаев обратил внимание на то, что «все вопросы упираются в финансирование». По его словам, «огромный клубок проблем копился на протяжении 20 лет», с тех пор когда прекратилось централизованное финансирование. По его мнению, основная проблема сегодня возникает с межтарифной разницей.

«Есть тариф, который  утверждает правительство республики, и есть себестоимость провоза пассажиров. Эту разницу необходимо в полном объеме покрывать для того, чтобы предприятие могло осуществлять свою деятельность, проводить плановые ремонты», — сказал Дедегкаев.

По итогам круглого стола будет разработана проект-резолюция, в которой отразят все предложения по сохранению трамвая во Владикавказе. Документ будет отправлен на рассмотрение властям республики.

Карина 15-Хадаева

Дзӕуджыхъӕуы трамвайтӕ хӕстӕгдӕр цӕрӕгджын пункттӕм ауадзын хъӕуы. Ахӕм хъуыды раргом кодта Цӕгат Кавказы хӕххон-металлургон институты фӕндаггон змӕлды ӕдасдзинады кафедрӕйы профессор Цӕрикъаты Владимир, Дзӕуджыхъӕуы электрикон транспорты размӕдзыды уавӕр ӕмӕ перспективӕтимӕ баст «тымбыл фынгыл». Йӕ ныхӕстӕм гӕсгӕ, трамвай ауадзын хъӕуы Карца ӕмӕ Заводскойы поселоктӕм, Октябрьскийы, Камбилеевкӕйы, Михайловскийы, Куырттаты ӕмӕ Ногиры хъӕутӕм ӕмӕ, ӕрӕджы чи фӕзынд, уыцы микрорайонтӕм.

«Цӕрӕгджын пункттӕн трамвай раттут. Ис ахӕм бӕстӕтӕ, паддзахӕдты ‘хсӕн трамвайтӕ кӕм цӕуы», – загъта Цӕрикъаты Владимир. Уымӕй уӕлдай йӕ мӕты бафтыдта сити-менеджер ӕлбегаты Барисы ныхас Къостайы проспекты трамвайы фӕндӕгты демонтажы тыххӕй, ацы хъуыддаг схуыдта Дзӕуджыхъӕуы трамвайы ликвидацийы райдайӕн. Горӕты администрацийы транспорт ӕмӕ фӕндаггон змӕлды организацийы разамынды хицау Дзитойты Барис бамбарын кодта, мэрийы трамвайы фӕндӕгты ликвидацийы фарст кӕй нӕ ӕвӕрынц. «Трамвай марынвӕнд раджы скодтой, депо куы ауӕй кодтой ӕмӕ хӕстӕ куы скодтой, уӕд. Ныр уыцы ситуацийӕ цы хуызы ис рацӕуӕн? «Танкӕй» турбазӕмӕ фӕндагыл рельстӕ ист ӕрцыдысты уынг фӕрӕсугъддӕр кӕныны тыххӕй. Иууылдӕр федтат, цы уавӕры ис ӕмӕ трамвайтӕ иу фарсӕй иннӕмӕ куыд ӕппардӕуы, уый», – дзуапп радта Дзитойты Барис. Парламенты депутат Хамихъоты Рустам куыд фӕбӕрӕг кодта, афтӕмӕй, депо кӕй нӕй, уыцы фарст барад хъахъхъӕнӕг оргӕнтӕ хъуамӕ аскъуыддзаг кӕной. Йӕ ныхасмӕ ма бафтыдта, трамвай социалон транспорт кӕй у. «Йӕ размӕдзыдыл кусын хъӕуы. Трамвайы бындурыл ацы горӕты ис саразӕн транспортон «хыз». Ныртӕккӕ нӕм нӕй. Цы ма нӕм баззадис, уый та фесафынвӕнд кӕнынц, Къостайы проспектыл рельстӕ айсгӕйӕ», – загъта Хамихъоты Рустам.

Къостайы проспекты трамвайы рельсты демонтажы ныхмӕ раныхас кодта куырм адӕмы ӕхсӕнады минӕвар Анна Горнова. Зӕрдыл ӕрлӕууын кодта, трамвай инвалидтӕн ӕппӕты ӕнцонвадат транспорт кӕй у. «Трамвай дардмӕ хъуысы, уромы бӕлвырд ӕрлӕууӕн бынӕтты, вагоныскъӕрӕг хъӕрӕй фӕзӕгъы ӕрлӕууӕн бынӕттӕ, уымӕ гӕсгӕ, цӕстӕй ӕвзӕр чи уыны, уыцы адӕм трамвайыл фӕцӕуынц. ӕнцонвадат у, хъусӕй ӕвзӕр чи хъусы, уыцы адӕмӕн дӕр, уымӕн ӕмӕ маршрутон таксийы зӕгъын фӕхъӕуы, рахизын кӕм хъӕуы, уыцы бынат, уыдонӕн та уый сӕ бон нӕу. Трамвай махӕн царды ӕнӕмӕнгхъӕугӕ у», – загъта Анна Горнова. Йӕ ныхасмӕ ма бафтыдта, Къостайы проспекты трамвайы фӕндӕгтӕ ӕнӕмӕнгӕй хъӕуынц цӕстырухсӕй инвалидты, уымӕн ӕмӕ ацы уынгыл ис, цӕстӕй ӕвзӕр чи уыны, уыдон кӕсыны чингуытӕ кӕм фӕисынц, уыцы сӕрмагонд библиотекӕ.

Компани «Владэлектротранс»-ы разамонӕг Дедегкаты Олег йӕ хъус ӕрдардта, «ӕппӕт фӕрстытӕ дӕр ӕхцайы фӕрӕзты аххосӕй кӕй къуылымпы кӕнынц». Йӕ ныхӕстӕм гӕсгӕ, «риссаг фӕрстыты къуыбылой стырӕй стырдӕр кодта 20 азы дӕргъы», централизацигонд ӕхцайӕ ӕввонгкӕнынад куы нӕуал ис, уӕдӕй фӕстӕмӕ. Йӕ хъуыдымӕ гӕсгӕ, абон сӕйраг проблемӕ баст у ӕхсӕнтарифон хицӕндзинадимӕ. «Ис нӕм, республикӕйы хицауад кӕй сфидар кӕны, уыцы тариф, ӕмӕ ис, пассажирты аласты хиаргъ. Ацы хицӕндзинад ӕппӕтвӕрсыгӕй баххӕст кӕнын хъӕуы, цӕмӕй куыстуат йӕ куыст ӕххӕст кӕнынхъом уа, пъланмӕ гӕсгӕ цалцӕггӕнӕн куыстытӕ кӕна», – загъта Дедегкаты Олег. «Тымбыл фынджы» хатдзӕгтӕм гӕсгӕ арӕзт ӕрцӕудзӕн, Дзӕуджыхъӕуы трамвай бахъахъхъӕныны уынаффӕтӕ бынат кӕм ссарой, ахӕм проект-резолюци. Гӕххӕтт ӕрвыст ӕрцӕудзӕн республикӕйы хицауадмӕ.

Каринӕ 15-Хадаты