15-й Регион. Информационный портал РСО-Алания
Сейчас во Владикавказе
22°
(Облачно)
38 %
2 м/с
$ — 93.2519 руб.
€ — 99.3648 руб.
Пасхальное послание архиепископа Владикавказского и Аланского Леонида
КУАДЗӔНЫ ФЫСТӔГ
19.04.2020
09:25
русский / иронау
580

Дорогие о Господе отцы, братья и сестры!

В светлый день Пасхи Господней сердечно поздравляю Вас с этим главнейшим праздником церковного года радостными словами апостольского приветствия:

ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!

После крестной смерти Господа Иисуса Христа последовало центральное событие мировой истории и метаистории – Воскресение Христово. Сын Божий принял добровольную смерть, чтобы спасти человечество от духовной гибели. Как через падение Адама мир стал греховным и смертным, так через служение Христа он получил искупление и вновь обрел утраченную благодать и праведность.
Господь Сам свидетельствует о Себе: «Я есть воскресение и жизнь; верующий в Меня, если и умрет, оживет» (Ин.11,25). Воскресение Христово – это принципиально новое откровение силы Бога. Оно стоит в одном ряду с сотворением мира, созданием человека и Боговоплощением. Эта божественная сила есть бесконечная любовь.

Воскресение Христово является эрой новой вечной эпохи, основанием и истоком всечеловеческого воскресения. В этом празднике все покрыто божественной тайной, недоступной человеческому восприятию. Событие Воскресения не описывается в канонических Евангелиях, их священные авторы рассказывают нам лишь о приходе мироносиц к пустому гробу, где они приняли от Ангела спасительную весть, а также явлениях Воскресшего Своим ученикам. Евангельские повествования уделяют много внимания тому, как опыт Воскресения раскрывал апостолам значение библейских пророчеств. Только теперь они поняли, почему страдания и крест Сына Человеческого есть признак Его мессианства и смогли другими глазами прочесть слова пророческих писаний об искупительных Страстях Посланника Господня. Первосвященники усмотрели в учении Христа богохульство, и крестная смерть Иисуса Назарянина должна была подтвердить их мнение. Если бы Благая Весть закончилась позорной гибелью ее Пророка, то она осталась бы только призрачной мечтой. Кульминационный момент в наступлении Царства Божия – смерть и воскресение Иисуса Христа. Бог торжественно оправдал Своего Сына, послушного воле Небесного Отца «даже до смерти, и смерти крестной» (Флп.2,8), и показал непреложную истинность слов и дел Христовых, воскресив Его из мертвых.

Апостолам явления Воскресшего Христа показали глубинную суть ветхозаветных пророчеств. Иисус открылся им теперь не только как Христос и Учитель, а как истинный Господь, воплощение Бога Живого. Мессия-Искупитель, Он добровольно отдал Себя во власть разрушительной стихии и богочеловеческой мощью восторжествовал над ней, приоткрыв нам завесу грядущего. С этого священного дня не умолкает над землей благовест спасения и духовной свободы. Зло пока все еще продолжает попирать землю, однако христиане празднуют и возвещают победу над ним как уже свершившуюся в Воскресении Иисуса Христа.
Праздник Пасхи Христовой является переосмыслением ветхозаветной Пасхи, установленной в память об исходе древнего Израиля из Египта. Мы отмечаем Светлое Воскресение как то событие, которое случилось и продолжает случаться с нами, потому что в нем каждый получил дар вечной жизни. Дар этот коренным образом меняет наше отношение ко всему на свете, включая смерть. В земной жизни мы еще встречаем ее лицом к лицу, но верим, что Своей Собственной смертью Христос изменил саму сущность смерти, сделал ее пасхальным праздником – переходом в Царство Божие, превращая величайшую из трагедий в окончательную победу, делая нас соучастниками Своего Воскресения. Пройдя через смерть, Он непостижимым для людей образом приобрел иную, духовную телесность. Святой апостол Павел говорит о ней как о ступени бытия, ожидающей всех людей (1Кор.15,44). Богочеловек Христос стал первым, кто предварил всеобщее воскресение мертвых.

Не только будущее озарено светом Пасхи, Воскресение означает реальность присутствия Христа среди верных. Учения и идеи приносили людям многие вожди и пророки, но Господь Иисус Сам остается с Церковью как ее Глава и Спаситель, как вечно пребывающий Божественный Лик, обращенный к миру.
Встречая неизреченное торжество нынешнего светозарного праздника, поделимся с окружающими радостной пасхальной вестью, уделим внимание своим ближним, сотворим добро тем, кто нуждается в нашей помощи и утешении! В святой и великий день Пасхи Господней молитвенно желаю вам духовной радости о Воскресшем Спасителе, неоскудевающей помощи Божией в трудах и свершениях, душевного мира, здравия и долгоденствия.

ВОИСТИНУ ВОСКРЕСЕ ХРИСТОС!

Чырыстийы ӕмдзинады зынаргъ сауджынтӕ ӕмӕ диакъонтӕ, ӕфсымӕртӕ ӕмӕ хотӕ!

Бардарӕджы Куадзӕны рухс бон уын зӕрдӕбынӕй арфӕ кӕнын чырыстон дзыллӕты сӕйрагдӕр бӕрӕгбоны фӕдыл ӕмӕ уын цинимӕ ӕрвитын апостолон салам:

ЧЫРЫСТИ РАЙГАС!

Бардарӕг Йесо Чырыстийы дзуарылтыгъд амӕлӕты фӕстӕ ӕрцыди дунеон истори ӕмӕ метаисторийы ахсджиагдӕр цау – Чырысти Райгас. Хуыцауы Фырт барвӕндонӕй мӕлӕт райста, цӕмӕй адӕмы бахиза монон сӕфтӕй. Адамы аххосӕй дуне сси тӕригъӕдджын, мӕлӕт ӕй йӕ дӕлбар бакодта, фӕлӕ Чырыстийы уазлӕггады руаджы уый ссыгъдӕг ис йӕ тӕригъӕдӕй ӕмӕ ногӕй ссардта, кӕй фесӕфта, уыцы фарн ӕмӕ растдзинад.

Бардарӕг Йӕхӕдӕг ӕвдисӕн лӕууы Йӕхи тыххӕй: «Ӕз дӕн мӕрдтӕй ӕгасгӕнӕг ӕмӕ царддӕттӕг. Мӕныл чи ӕууӕнды, уый мӕлгӕ куы акӕна, уӕд дӕр райгас уыдзӕн» (Ин 11:25). Чырыстийы Райгас у Хуыцауы тыхы цӕхгӕр ног раргом. Уыцы хуыцауон тых лӕууы дунейы сконд, адӕймаджы сфӕлдыст ӕмӕ Хуыцаусӕнтысты ӕмрӕнхъ. Уый у ӕгӕрон уарзондзинад.

Чырыстийы Райгас – ног, ӕнусон, заманы дуг, ӕппӕт адӕмы райгасы бындур ӕмӕ ратӕдзӕн. Ацы бӕрӕгбоны алцыдӕр, адӕймаджы зонд кӕй нӕ ахсы, ахӕм хуыцауон сусӕгдзинадӕй ӕмбӕрзт у. Каноникон Евангелиты нӕй Райгасы цауы лыстӕг ӕрфыст. Уым ӕрмӕстдӕр дзырдӕуы, мирохӕссӕг сылгоймӕгтӕ, афтид чырыны размӕ бацӕугӕйӕ, ирвӕзыны цау Зӕдӕй куыд фехъуыстой, стӕй ма, мӕрдтӕй Растӕг Йӕ ахуыргӕнинӕгтӕм куыд раргом ис, уыдӕттыл. Уыйхыгъд Евангелиты уаз автортӕ бӕстон дзурынц, Библийы пехуымпар ныхӕсты нысаниуӕг райхалынмӕ Райгасы фӕлтӕрддзинад апостолтӕн цы ахъаз фӕци, уый фӕдыл. Уыдон ӕрмӕстдӕр ныр бамбӕрстой, Адӕймаджы Фырты хъизӕмӕрттӕ ӕмӕ дзуар Мессиайы нысан кӕй сты, уый. Уымӕ гӕсгӕ ӕндӕр цӕстытӕй бакастысты Дунедарӕджы Минӕвары сыгъдӕггӕнӕн Удхӕртты тыххӕй пехуымпар фыстыты ныхӕстӕ. Хистӕр сауджынтӕ Чырыстийы ахуырад хуыдтой Хуыцауы ныхмӕ арӕзт, ӕмӕ Назаретаг Йесойы дзуарылтыгъд амӕлӕтӕй хъуамӕ фидаргонд ӕрцыдаид сӕ уыцы хъуыды. Фарны Уац Йӕ Пехуымпары худинаджы мӕлӕтӕй куы ахицӕн уыдаид, уӕд баззадаид, сӕххӕст уӕвӕн кӕмӕн нӕй, ӕрмӕст ахӕм бӕллиццӕй. Хуыцауы Паддзахады ӕрцыды бӕрзонддӕр уысм – Йесо Чырыстийы мӕлӕт ӕмӕ райгас. Хуыцау кадимӕ сраст кодта Йӕ Фырты, «суанг мӕлӕты, уыимӕ дзуарылтыгъд мӕлӕты онг дӕр» (Флп 2:8) Уӕларвон Фыды фӕндоныл разы Чи уыди, Уыцы Фырты ӕмӕ, мӕрдтӕй Йӕ райгас кӕнгӕйӕ, равдыста Чырыстийы ныхӕстӕ ӕмӕ хъуыддӕгты ӕнӕдызӕрдыггаг ӕцӕгдзинад.

Мӕрдтӕй Растӕг Чырыстийы ӕргомрацыд апостолтӕн равдыста рагфӕдзӕхстон пехуымпар ныхӕсты арф мидис. Куыд Чырысти ӕмӕ Ахуыргӕнӕг, ӕрмӕст афтӕ сӕм нӕ раргом ис Йесо, фӕлӕ куыд ӕцӕг Бардарӕг, Удӕгас Хуыцауы буардзыд сӕнтыст. Ахӕстаргъбафидӕг Мессиа, Уый барвӕндонӕй Йӕхи мӕлӕтхӕссӕг знӕт тыхы дӕлбар бакодта, фӕуӕлахиз ыл и Йӕ хуыцауадӕймагон хъомысы фӕрцы ӕмӕ, фидӕнӕй не ’хсӕн цы ӕмбӕрзӕн ис, ууыл хӕрдмӕ схӕцыд. Уыцы табуйаг бонӕй абоны онг зӕххы цъарыл нӕ мынӕг кӕны монон сӕрибар ӕмӕ фервӕзыны дзӕнгӕрджыты зӕлланг. Фыддзинад нырма йӕ къӕхты бын ссӕнды зӕхх, фӕлӕ чырыстӕттӕ бӕрӕгбоны змӕлд кӕнынц ӕмӕ фидиуынц уӕлахиз, уымӕн ӕмӕ Йесо Чырыстийы Райгасы руаджы уый сӕ къухы бафтыд.

Чырыстийы Куадзӕн у, рагон Израил Мысырӕй куы рацыд, уыцы цау зӕрдыл дарыны тыххӕй цы рагфӕдзӕхстон Куадзӕн нысангонд ӕрцыд, уымӕ гӕсгӕ арӕзт бӕрӕгбон, фӕлӕ йӕ мидис чысыл фӕивта. Рухс Райгас мах бӕрӕг кӕнӕм куыд, чи ныл ӕрцыд ӕмӕ та ныл ногӕй ӕмӕ ногӕй чи ӕрцӕуы, ахӕм цау, уымӕн ӕмӕ уый фӕрцы махӕй алкӕмӕн дӕр лӕваргонд ӕрцыди ӕнусон цард. Уыцы лӕвар нын бындурон ӕгъдауӕй аивта нӕ ахаст зӕххы цъарыл алцӕмӕ дӕр, суанг мӕлӕтмӕ дӕр. Нӕ зӕххон царды мах ныхӕй-ныхмӕ ӕмбӕлӕм мӕлӕтыл, фӕлӕ нӕ уырны, Йӕхи мӕлӕтӕй йын Чырысти йӕ ӕрдз кӕй аивта, кӕй дзы сарӕзта Куадзӕны бӕрӕгбон – Хуыцауы Паддзахадмӕ бахизӕн, трагедиты стырдӕр кӕй фестын кодта ӕппӕты стырдӕр уӕлахиз ӕмӕ мах та Йӕ Райгасы ӕмархайджытӕ кӕй скодта. Мӕлӕты сӕрты ахизгӕйӕ, Уый, адӕймаджы бон ӕй бамбарын нӕу, цы хуызы, афтӕмӕй райста ӕндӕр, монон, буар. Монон буар райсын сыгъдӕг Павел нымайы, ӕппӕт адӕммӕ чи ӕнхъӕлмӕ кӕсы, уӕвынады уыцы къӕпхӕныл (1 Кор 15:44). Хуыцауадӕймаг Чырысти ӕппӕт мӕрдты райгасӕн сӕрӕвӕрӕн скодта.

Куадзӕны рухсӕй ӕрмӕст фидӕн нӕ ныййирд ис, Райгас нысан кӕны, Чырысти иузӕрдионты ӕхсӕн кӕй ис, уыцы ӕцӕгдзинад. Бирӕ фӕтӕгтӕ ӕмӕ пехуымпартӕ хастой адӕмӕн ахуырӕдтӕ ӕмӕ арф хъуыдытӕ, фӕлӕ Бардарӕг Йесо Йӕхӕдӕг баззайы Аргъуанимӕ, куыд йӕ Сӕр ӕмӕ Ирвӕзынгӕнӕг, куыд дунемӕ здӕхт ӕнусон Хуыцауон Цӕсгом.

Абоны рухс бӕрӕгбоныл ӕмбӕлгӕйӕ, нӕ алыварс адӕмӕн фехъусын кӕнӕм Куадзӕны цины уац, арфӕ ракӕнӕм нӕ хиуӕттӕ ӕмӕ нӕ къабӕзтӕн, се ’нцой фӕлӕууӕм, ӕххуысмӕ нӕм чи ӕнхъӕлмӕ кӕсы, уыдонӕн! Бардарӕджы Куадзӕны рухс ӕмӕ стыр бӕрӕгбоны хорзӕх уӕ уӕд! Мӕрдтӕй Растӕг Ирвӕзынгӕнӕджы цинӕй райӕнт уӕ зӕрдӕтӕ! Хуыцау уын арфӕ ракӕнӕд, ӕмӕ зӕрдӕрухс, ӕнӕниз ӕмӕ ӕнтысджынӕй бирӕ фӕцӕрут!

ӔЦӔГӔЙ РАЙГАС И ЧЫРЫСТИ!

15-Й РЕГИОН